Szukaj:
ZSB


Planowane zajęcia z uczniami w poszczególnych latach kształcenia.

Technikum

Klasy I -Samopoznanie

  1. Samoocena – poczucie własnej wartości
  2. Moje mocne i słabe strony
  3. Moje zainteresowania
  4. Rozpoznawania własnych umiejętności
  5. Typy osobowości, typ temperamentu – a wybór zawodu
  6. Mój system wartości
Klasy II - Kształtowanie samego siebie
  1. Autoprezentacja (rodzaje, zasady, analiza popełnianych błędów)
  2. Komunikacja werbalna i niewerbalna(rodzaje komunikacji, zasady, ćwiczenia, analiza błędów popełnianych podczas komunikacji)
  3. Praca w zespole - definiowanie własnej roli w grupie
  4. Asertywność - uczymy się szanować własne prawa i prawa innych
  5. Radzimy sobie ze stresem (pojęcie stresu, skuteczne sposoby walki ze stresem)
  6. Dress code - w szkole i w pracy
Klasy III – Wybór kariery zawodowej.
  1. Informacja zawodowa (źródła informacji, rodzaje zawodów, sposoby wykorzystywania)
  2. Charakterystyka zawodów - analiza informacji
  3. Analiza rynku pracy (stopa bezrobocia, rynek jawny, rynek ukryty, analiza ofert pracy i ofert starających się o pracę)
  4. Prawne aspekty pracy
  5. Podejmowanie decyzji (etapy: określenie potrzeb, zasobów, możliwości wyboru, planu działania, oceny decyzji – ćwiczenia na przykładzie).
  6. Budowanie ścieżki kariery zawodowej
Klasy IV Aktywne poszukiwanie pracy.
  1. Informacja edukacyjna- kierunki dalszego kształcenia
  2. Ćwiczenia w analizie ofert i w tworzeniu własnej oferty.
  3. Dokumenty aplikacyjne (rodzaje, zasady tworzenia, analiza podstawowych błędów)
  4. Rozmowa z pracodawcą
  5. Sposoby poszukiwania pracy
  6. Wsparcie (instytucje, organizacje i osoby mogące udzielić wsparcia w zakresie informacji, poszukiwania pracy, nauki, szkoleń itp.)
 
Zasadnicza Szkoła Zawodowa


Klasy I -Samopoznanie i kształtowanie samego siebie
  1. Samoocena, moje mocne i słabe strony - rozpoznawania własnych umiejętności
  2. Moje zainteresowania,
  3. Typy osobowości, typ temperamentu – a wybór zawodu
  4. Mój system wartości
  5. Autoprezentacja (rodzaje, zasady, analiza popełnianych błędów)
  6. Komunikacja werbalna i niewerbalna(rodzaje komunikacji, zasady, ćwiczenia, analiza błędów popełnianych podczas komunikacji)
  7. Praca w zespole - definiowanie własnej roli w grupie
Klasy II – Wybór kariery zawodowej.
  1. Informacja zawodowa (źródła informacji, rodzaje zawodów, sposoby wykorzystywania)
  2. Charakterystyka zawodów - analiza informacji
  3. Analiza rynku pracy (stopa bezrobocia, rynek jawny, rynek ukryty, analiza ofert pracy i ofert starających się o pracę)
  4. Prawne aspekty pracy
  5. Rola działalności zawodowej i społecznej w zdobywaniu doświadczenia zawodowego
  6. Budowanie ścieżki kariery zawodowej
Klasy III Aktywne poszukiwanie pracy.
  1. Informacja edukacyjna- kierunki dalszego kształcenia
  2. Ćwiczenia w analizie ofert i w tworzeniu własnej oferty.
  3. Dokumenty aplikacyjne (rodzaje, zasady tworzenia, analiza podstawowych błędów)
  4. Rozmowa z pracodawcą
  5. Sposoby poszukiwania pracy
  6. Wsparcie (instytucje, organizacje i osoby mogące udzielić wsparcia w zakresie informacji, poszukiwania pracy, nauki, szkoleń itp.)
 
 
  LogoLogoLogoLogoLogoLogoLogoLogo